Retour & garantie

Zichttermijn

Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen herroepen. Je hebt vervolgens 14 dagen de tijd om de bestelling aan ons terug te sturen. Wij betalen je het gehele bedrag (incl.) verzendkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug nadat je hebt aangegeven van je koop te willen afzien. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat de producten zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

De kosten voor het retour sturen vergoeden wij niet, de verzendkosten die je eerder aan ons betaald hebt vergoeden wij wel. Als er sprake is van schade of gebruikerssporen op de teruggestuurde artikel(en), dan nemen wij contact met je op. De kosten voor herstellen worden verrekend met het terug te betalen bedrag. Dit gebeurt alleen nadat we contact met je hebben gehad. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.''

Als je een bestelling retour wilt sturen binnen de zichttermijn, dan hoeft dit vooraf niet gemeld te wordern. Wel dient er een herroepingsformulier te worden meegestuurd. Dit formulier vind onder de volgende link. 

Klik hier voor het Europese modelformulier voor herroeping.

Wettelijke garantie

Op alle artikelen die je bij Ballonversturen.nl koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. 

Neem contact op met onze klantenservice als je aanspraak wilt maken op de garantie.

 

Wat is een goed product?

Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Een bed heeft natuurlijk een langere levensduur dan een paar schoenen. Koop je iets in de uitverkoop? Ook dan heb je recht op een goed artikel.

Wanneer is een product niet goed?

Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd, het kapot is of het niet goed doet.

Fabrieksgarantie

Naast de wettelijke garantie geldt voor sommige artikelen ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Kijk voor meer informatie over de fabrieksgarantie in de informatie van de fabrikant bij het artikel.

Je rechten tijdens de garantieperiode

Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld.

Klik hier voor het Europese modelformulier voor herroeping.

Garantiebewijs

Bij Ballonversturen.nl is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur. Bij sommige producten wordt ook een garantieboekje meegeleverd. Daarin kun je de voorwaarden nog eens rustig nalezen. 

Klacht of defect binnen garantie

Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen op je persoonlijke situatie van toepassing zijn.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Ballonversturen.nl .

Klacht melden

Je kunt je klacht online melden via [email protected] binnen 2 werkdagen ontvang je van een medewerker van Ballonversturen.nl een reactie, stuur bij de klacht altijd uw aankoopbewijs of referentie mee.

Meer informatie over garantie en jouw rechten